Wednesday, January 6, 2010

Terlambatkah Untukku...




Mengapa kita seringkali terlambat menyedari sesuatu? Bila dia telah pergi dari hidup kita, barulah kita sedari yang dia amat berharga untuk dilepaskkan pergi. Terkadang aku bertanya pada diriku, "Apakah segala keputusan yang pernah aku ambil betul belaka dan itulah dia perkara yang dapat membahagiakan aku?". Aku sendiri tidak pasti akan jawapannya. Apa yang aku tahu, aku belum mengecapi ketenangan yang aku cari selama ini.

Memang tidak mudah mencari erti sebuah ketenangan dan kebahagiaan. Dari manakah datangnya ketenangan dan kebahagiaan itu? Pada aku, ketenangan dan kebahagiaan itu datang dari suasana yang mendamaikan jiwa dan pergaulan dengan orang2 yang sentiasa berfikiran positive.

Berfikiran positive....suatu perkataan yang cantik bahkan mudah untuk sesiapa saja melafazkannya. Untuk melaksanakannya dalam erti kata menjalani kehidupan seharian dengan berfikiran positive tidaklah semudah menebalikkan telapak tangan.

Sebenarnya apakah perlu kita lakukan untuk mengecapi ketenangan dan kebahagiaan??? Aku sendiri tidak mengetahui jawapannya. Bila seseorang baik dengan kita, apakah dia benar2 ikhlas dan bermaksud baik seperti apa yang dia cuba tonjolkan? Hanya Tuhan saja yang tahu. Semoga kita tidak tersalah memilih teman...

No comments:

Post a Comment